דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - באיזה סוג של יחסים בינאישיים בחרתם? 

מאת    [ 23/09/2011 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 2287 פעמים ]

בחנו את עצמכם - באיזה סוג של יחסים בינאישיים בחרתם? 

 

 

יחסים של עצמאות

 

יחסים של עצמאות הם יחסים ללא פרטנר או בן זוג קבוע. אנשים רבים חיים בצורה עצמאית, לבד, ללא קשר זוגי קבוע או ארוך טווח. את חייהם הם מעבירים לבד ובכוחות עצמם, ואם צריך גם מקימים משפחה לבד ומכלכלים את עצמם לבד.

 

אנשים שיש להם יחסים עצמאיים הם אנשים שיודעים לדאוג לעצמם, הם יודעים להסתדר לבד, הם מסוגלים לחיות בהתאם להשקפת עולמם ולעשות את מה שטוב להם ונראה להם. הם לא דופקים חשבון לאחרים ואינם צריכים להתחשב בדעתם של אחרים. אין להם שותפים בחיים ולכן הם יכולים לפעול בצורה חופשית על פי הבנתם ורק על פי הבחירות שלהם.  

 

 

 

יחסים של שותפות חלקית

 

יחסים של שותפות חלקית הם יחסים "מעורבים". בבסיס, אלה הם יחסים עצמאיים שבהם כל אחד מבני הזוג חי בעצם במקביל או לבד בשביל עצמו, אבל לחיים העצמאיים הללו מתווספת שותפות חלקית קטנה (למשל, שותפות בבית, בילדים, בכסף, במין או בכל דבר אחר). יחסים של שותפות חלקית הם יחסים שאין בהם מחוייבות מלאה אחד כלפי השני או שותפות מלאה אחד עם השני אלא בדרך כלל רק התלהבות נקודתית, שיקולים אינטרסנטיים, התאהבות, משיכה חזקה אבל גם חשש, ביקורת ודחייה הדדית.

 

ביחסים של שותפות חלקית יש מצד אחד חיבור בנקודות מסויימות או בנקודה ספיציפית ואילו בנקודות אחרות יש דחייה, פחד, חוסר אמון ואפילו שנאה. יחסים כאלה אינם מבוססים על אמון או על מחוייבות מלאה של שני בני הזוג אלא על הסתכלות תועלתנית וכדאית - מה אני מרוויח ומה אני מפסיד, האם זה כדאי לי ועד מתי? בסופו של דבר, יחסים של שותפות חלקית הם יחסים ארעיים וזמניים והם מסתיימים בשלב כלשהו, כאשר האינטרסים מולאו או כאשר הנסיבות השתנו.

 

 

 

יחסים של שותפות מלאה

 

יחסים של שותפות מלאה הם יחסים של מחוייבות מלאה ואהבה של ממש. ביחסים של שותפות מלאה השיתוף הוא מלא, הקבלה היא מלאה, האמון הוא גדול והתחושה היא תחושה של ביטחון ושל יציבות רבה.

 

ביחסים של שותפות מלאה אין דחייה, ביקורת או שנאה ואין גם תחושת סכנה, פחד וחשדנות. ביחסים כאלה ישנו חיבור בכל הרבדים כך שמכל זווית שבוחנים את היחסים הם שלמים, טובים, אמיתיים וחיוביים, ללא מחיצות, הסתרות או שקרים וללא ניצול או רמייה והישתלטות. 

 

 

 

מה קורה במציאות?

 

אחוז הולך וגדל של אנשים חיים בעולם לבד, בכוחות עצמם. זהו סוג של יחסים שהיה נדיר בעבר אולם הוא הולך וגדל מהמון סיבות. הסיבה המרכזית היא שכל מי שלא מצא יחסים של שותפות מלאה ואהבה שלמה ואינו מוכן לחיות ביחסים של שותפות חלקית או שנכווה מיחסים כאלה ואיבד את האמון באנשים ובבני זוג - מוצא את עצמו לבד.

 

מרבית האנשים חיים בשותפות חלקית, מה שמסביר בין היתר את אחוז הגירושין הגבוה. אנשים שחיים ביחסים של שותפות חלקית הולכים יחדיו כברת דרך מסויימת, אבל בסופו של דבר הם מתגרשים כי היחסים לא היו מלכתחילה יחסים של אהבה ומחוייבות מלאה אלא יחסים של מחוייבות חלקית, התאהבות עיוורת, הערצה או ניצול הדדי למען אינטרסים ספיציפיים כמו כסף, ילדים, מעמד או השכלה.

 

קבוצה קטנה של אנשים חיים בתוך אהבה, אמון ושלמות ופשוט "טוב להם". הם מנהלים יחסים של מחוייבות מלאה, הם אינם מתגרשים או נפרדים, הם אינם מחפשים אחרים או בוגדים בבני הזוג שלהם והם אינם חושדים או מפחדים אחד מהשני. הם חיים באמון ובטוב - כי החיבור הזוגי שלהם הוא מלא והמחוייבות שלהם היא מלאה וללא סייגים.  

 

 

וטיפ לסיום: ביחסים של עצמאות אינכם צריכים "לקנות" אף אחד או לשלם לאף אחד. ביחסים של שותפות חלקית אתם צריכים כל הזמן "לשלם" ו"לתת" לבני הזוג משהו כדי שהם ימשיכו ויישארו בקשר, אחרת הם פשוט לא יישארו שם אלא יילכו. ואילו ביחסים של שותפות מלאה אתם נותנים את כל מה שיש לכם, אבל זה בא מכם באופן טבעי, ללא סייגים או פחד אלא מתוך בחירה - וכתוצאה מכך אתם גם מקבלים את הכל בחזרה.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב